Alžirska redateljica udružuje snage s francuskom glumicom i donosi nam sjajan film HOURIA snimljen u izvršnoj produkciji dobitnika nagrade Oscar!
Lyna Khoudri svakako je najsvježije lice moderne francuske kinematografije. Ova 31-godišnja glumica rođena u Alžiru u posljednjih je nekoliko godina ostvarila niz zapaženih uloga među kojima se posebno ističu one u filmovima “The Blessed” za kojeg je osvojila nagradu Orizzonti na festivalu u Veneciji te “Papicha” u kojem je nagrađena prestižnom francuskom nagradom Cesar u kategoriji najveće glumačke nade. Khoudri je također ostvarila i odličnu ulogu u “Francuskoj depeši” redatelja Wesa Andersona, a glumila je i Constance Bonacieux u popularnom hitu “Tri mušketira: D’Artagnan” te nadolazećoj akcijskoj avanturi “Tri mušketira: Milady”. No, upravo je film “Papicha” iz 2019. godine bio taj koji ju je učinio zvijezdom te spojio s alžirskom redateljicom Mounijom Meddour kojoj je to djelo ujedno bio i redateljski prvijenac kad su dugometražni igrani filmovi u pitanju. Za taj je film Meddour nagrađena Cesarom za najbolji prvi film pa su redateljica i glumica, očito ponukane sjajnim uspjehom svoje prve suradnje, odmah krenule u ostvarenje novog projekta. Taj projekt je senzacionalna drama HOURIA koja u domaća kina stiže u četvrtak, 2. studenog!
Radnja filma HOURIA odvija se u Alžiru. Houria je nadarena plesačica koja sanja da će jednoga dana postati članicom Alžirskog nacionalnog baleta. Kako bi spojila kraj s krajem, ona istovremeno tijekom dana radi kao čistačica, a po noći se kladi na tajno organizirane plesne bitke. Nakon što jedne noći osvoji novac, napada ju Ali koji je odlučan u tome da vrati svoj uloženi novac, jer se kladio protiv nje. Houria se budi u bolnici, a prognoza njezinog zdravlja daleko je od dobre: u nemogućnosti je govoriti i zasigurno više nikada neće plesati. Međutim, odbivši odustati od svog sna, ona cijelu sebe, srcem i dušom, daje u fizički oporavak. U rehabilitacijskom centru uskoro upoznaje druge žene čiji su životi također oštećeni. Houria odlučuje pomoći svima kako bi nadvladale svoja ranjena tijela i stale uspravno, a to će pokušati napraviti uz pomoć jedine stvari u kojoj je savršena: plesom.
U filmu HOURIA glavnu ulogu igra tzv. “jezik tijela” koji će glavnoj junakinji poslužiti kao oruđe kojim će pokušati ostale žene koje su prošle razne oblike traume naučiti nositi se s njihovim posljedicama. “U Alžiru ljudi puno pričaju. Žele sve verbalno objasniti. U ovom filmu stvari se pokušavaju izraziti bez riječi. Umjesto njih koristimo naša tijela”, u jednom je intervjuu izjavila redateljica Meddour te nadodala: “To je poput njihovog tajnog jezika. Samo ga ove žene mogu razumjeti i samo se one mogu koristiti njime kako bi jedna s drugom komunicirale”. Ovakva filmska ideja snažno je privukla Troya Kotsura, glumca koji je prije dvije godine osvojio prestižnu nagradu Oscar u kategoriji najbolje sporedne muške uloge za odličan film “Coda”, a koji je u filmu HOURIA izvršni producent. “Na početku filma Houria pleše sama dok je na njegovom kraju okružena drugim ženama. Ovim djelom pokušala sam prikazati da trebamo jedni druge kako bi živjeli bolje. Važno je zapamtiti takve stvari, pogotovo u patrijarhalnim društvima. Prijelaz od individualca u kolektiv može biti rješenje za našu bol”, ističe redateljica Meddour.
Nakon vrlo uspješne suradnje na prethodnom filmu, redateljica Meddour i glumica Khoudri nisu previše razmišljale žele li raditi ponovno zajedno, već je do toga došlo poput nečega potpuno prirodnog. Priprema za rad na ovom filmu, za razliku od “Papiche” bila je dugotrajna i mukotrpna, jer su obje morale naučiti jezik kojim se koriste gluhonijeme osobe te ples – onaj klasični, ali i moderni. Istovremeno su dosta vremena posvetile razgovorima s raznim psihoterapeutima kako bi što bolje razumjele ljude koji prožive oblik traume kakav doživljava glavna junakinja filma HOURIA. Premda se čini da priče u njezinim filmovima reflektiraju kompliciranu povijest i sadašnjost Alžira, Meddour se ne smatra političkom redateljicom: “Ja sam redateljica koja priča priče koje igrom slučaja imaju politički kontekst, ali nadam se da su moji filmovi univerzalni. Ne smatram ih političkim, premda kad malo razmislite sva kulturna djela su upravo to”, istaknula je u jednom intervjuu Meddour.
Uz sjajne glumačke nastupe, profinjen scenarij i istančanu režiju, HOURIA je još jedan sjajan filmski uspjeh nezavisne kinematografije koji će u svojim gledateljima probuditi nadu u bolje sutra.
Odlična drama HOURIA u domaća kina stiže u četvrtak, 2. studenog!