Sjajna sudska drama o radikalnom ljevičaru čija je supruga tužila producente filma!

8 nominacija za prestižnu francusku nagradu Cesar!

Film otvorenja programa Director’s Fortnight u Cannesu!

Autentičan i iscrpan prikaz sudskog procesa u hvaljenom i nagrađivanom filmu SLUČAJ GOLDMAN stiže u kina!

Rođen 1944. godine u Lyonu koji se u to vrijeme još uvijek nalazio pod njemačkom okupacijom, u obitelji poljskih židovskih boraca otpora koji su se nastanili u Francuskoj, Pierre Goldman cijeli je svoj život posvetio borbi dostojnoj onoj koja mu je omogućila da preživi najranije ratne godine. Kao pripadnik ekstremne ljevice, krajem 60-ih postao je dijelom revolucionarne utopije te se s društvom bliskih prijatelja upušta u razbojništvo. Godine 1969. optužen je za ubojstvo dvoje ljekarnika u Parizu, a pet godina poslije proglašen je krivim tijekom prvog suđenja. Konstantno tvrdeći da je nevin tijekom boravka u zatvoru napisao je knjigu “Nejasna sjećanja poljskog Židova rođenog u Francuskoj”, a godinu dana kasnije odobreno mu je drugo suđenje za potrebe kojeg je u svoju korist mobilizirao velik dio tadašnje intelektualne ljevice. Francuski redatelj Cédric Kahn u hvaljenoj, napetoj i nagrađivanoj sudskoj drami SLUČAJ GOLDMAN rekonstruira upravo to drugo suđenje. Riječ je praktički o retoričkom epu koji se gotovo u cijelosti odvija unutar sudnice za koji je glumac Arieh Worthalter osvojio prestižnu francusku nagradu Cesar u kategoriji najbolje muške uloge. Sam film dobio je sveukupno 8 nominacija za Cesara uključujući i one u kategorijama najboljeg filma, režije i scenarija, a Worthalter je također osvojio i nagradu Lumiere za portret poznatog francuskog ljevičara Pierrea Goldmana. Autentičan i iscrpan sudski proces prikazan u odličnom filmu SLUČAJ GOLDMAN koji pomalo podsjeća na još jednu ovogodišnju sjajnu sudsku dramu “Anatomija padau domaća kina stiže od ovog četvrtka, 21. ožujka.

Studeni je 1975. godine. Započinje drugo suđenje Pierreu Goldmanu, radikalnom borbenom ljevičaru. Tijekom njegovog prvog suđenja osuđen je na doživotnu kaznu zatvora za četiri naoružane pljačke od kojih je jedna završila smrću dvije žene. Goldman naglašava svoju nevinost u vezi posljednje optužnice te, nakon nekoliko tjedana, postaje ikonom intelektulane ljevice. Mladi odvjetnik Georges Kiejman zadužen je za Goldmanovu obranu. Međutim, vrlo uskoro, njihova se veza sve više uzdrmava. Provokativni Goldman dolazi u rizik dobivanja smrtne kazne te čini sve kako bi vlastito suđenje učinio neizvjesnim…

Film SLUČAJ GOLDMAN snimljen je na setu koji je “glumio” sudnicu, a koji je bio postavljen na velikom teniskom igralištu s nadstrešnicom tako da je cijeli film zapravo snimljen s prirodnim svjetlom što je izuzetna rijetkost. Tri su kamere non-stop pratile troje glavnih likova, a sam film gotovo da nema krupnih kadrova čime redatelj postavlja gledatelja u položaj promatrača (nešto slično kao što je i Jonathan Glazer napravio u svom remek-djelu “Zona interesa”). Pierre Goldman inače je bio polubrat poznatog francuskog pjevača Jeana – Jacquesa Goldmana koji se također pojavljuje u filmu. Samo djelo snimljeno je kronološkim redom po scenama u scenariju, a mnogi statisti koji su glumili publiku nisu dobili scenarij niti su znali što će se u pojedinim scenama odviti već im je redatelj Kahn naredio da jednostavno reagiraju potpuno prirodno na situacije koje se odvijaju u sudnici. Na taj je način SLUČAJ GOLDMAN dobio nužno potrebnu dozu autentičnosti koju je Kahn zamislio kao krucijalnu za svoje djelo.

No, nije se svima ta iscrpna autentičnost svidjela. Udovica Pierrea Goldmana, Christiane Succab – Goldman, koju filmaši nisu niti konzultirali za vrijeme istraživanja potrebnog za film, javno je u intervjuu za Le Monde u listopadu prošle godine kritizirala djelo te otkrila da će tužiti producente i inzistirati da se u filmu stavi pismena napomena u kojoj se ističe fiktivni aspekt priče. Optužba je u konačnici odbačena zbog činjenice što pismena napomena u filmu već postoji u kojoj je navedeno da su određene scene izmišljene ili prerađene radi postizanja dramaturškog efekta. Sve to očito nije zasmetalo francuskoj kino publici; do danas je SLUČAJ GOLDMAN u francuskim kinima pogledalo gotovo 350 tisuća ljudi. Sudsku dramu SLUČAJ GOLDMAN zajedno su napisali Cédric Kahn, ujedno i redatelj filma, te Nathalie Hertzberg koja je tijekom prikupljanja dokumentacije sa suđenja ispisala prvu verziju priče na gotovo tri stotine stranica. Kasnije je tekst skratila na devedeset stranica iz čega su onda ona i redatelj napisali scenarij. Premda su, prema vlastitom priznanju, uzeli određenu slobodu prilikom pisanja pojedinih scena, velika većina dijaloga u filmu doslovna su kopija riječi i rečenica izrečenih tijekom pravog sudskog procesa.

Premijerno prikazan kao film otvorenja programa Director’s Fortnight na festivalu u Cannesu, SLUČAJ GOLDMAN spada u jedne od najhvaljenijih francuskih filmova godine s posebnim naglaskom na njegovu najveću zvijezdu – glumca Arieha Worthaltera koji ostvaruje ulogu karijere kao ekstremni ljevičar Pierre Goldman, čovjeka kojeg francuska povijest neće tako brzo zaboraviti.

Sjajna sudska drama SLUČAJ GOLDMAN u domaća kina stiže u četvrtak, 21. ožujka!