Veliki američki redatelj Jim Jarmusch pobjednik je 82. Mostre, najstarijeg filmskog festivala u svijetu!

Sinoćnjom dodjelom nagrada završilo je 82. izdanje Mostre, najstarijeg filmskog festivala u svijetu. Velikim pobjednikom proglašen je film FATHER MOTHER SISTER BROTHER, redatelja Jima Jarmuscha kojem je ovo ujedno bio i prvi uradak u karijeri s kojim se pojavio u službenoj konkurenciji Venecije. Nagradu Zlatni lav Jarmusch je osvojio za dramu s elementima komedije u kojoj pratimo tri odvojene, ali tematski povezane priče o odraslim braćama i sestrama te njihovim otuđenim odnosima s vlastitim roditeljima. U filmu su glavne uloge ostvarile zvijezde Mayim Bialik, Indya Moore, Cate Blanchett, Adam Driver, Sarah Green, Vicky Krieps, Charlotte Rampling, Tom Waits i mnogi drugi, a uz to što ga je režirao Jarmusch je također napisao i scenarij što je karakteristika njegovog opusa praktički od početka karijere. „Uh, sr*nje“, prilikom preuzimanja nagrade rekao je Jim Jarmusch i brzo nadodao: „Sve nas ovdje koji snimamo filmove ne motivira natjecanje, ali istinski cijenim ovu neočekivanu čast. Umjetnost ne treba direktno dirati u politiku kako bi se nje ticala, već može izroditi empatiju i vezu između nas što je zapravo prvi korak prema rješavanju problema koje imamo. Zbog toga vam zahvaljujem što ste nagradili naš tihi film“, izjavio je redatelj vidno iznenađen osvojenim priznanjem. Dosadašnja kritika očito je više nego oduševljena Jarmuschovim najnovijim filmom, jer nakon Venecijanskog festivala FATHER MOTHER SISTER BROTHER na popularnoj stranici Rotten Tomatoes koja se bavi prikupljanjem ocjena filmskih kritičara diljem svijeta ima 100% pozitivnih kritika temeljenih na prikupljenih 18 tekstova. Jarmusch je očigledno snimio novo remek djelo vrijedno svake pažnje kojeg ćemo u domaćim kinima gledati vrlo uskoro.
Novi film velikog talijanskog redatelja Paola Sorrentina također nije prošao nezapaženo, jer je njegov glavni glumac Toni Servillo osvojio nagradu u kategoriji najbolje muške uloge za dramu LA GRAZIA u kojoj se udovac, ujedno i talijanski predsjednik suočava s moralnim dilemama zakona o eutanaziji te potpisuje oproste ubojicama dok se istovremeno bori s nevjerom svoje preminule supruge, a sve tijekom posljednjih nekoliko mjeseci njegova mandata. Film LA GRAZIA svečano je otvorio ovogodišnji festival u Veneciji, a to je ujedno bio drugi Sorrentinov film u karijeri s kojim se natjecao u službenoj konkurenciji Mostre. Pobjeda Servilla donekle i nije bila iznenađenje budući je upravo ovaj kazališni glumac koji se okrenuo filmskim ulogama bio najveći favorit za osvajanje nagrade zbog svog humanističkog, ali i urnebesnog portreta talijanskog predsjednika. Kritičari ističu da je film LA GRAZIA možda i najbolji Sorrentinov film još od „Velike ljepote“ iz 2013. godine u kojem je također glavnu ulogu ostvario Toni Servillo, a koji je u konačnici osvojio i prestižnu nagradu Oscar u kategoriji najboljeg međunarodnog filma. Mnogi su mišljenja da bi s LA GRAZIJOM Sorrentino i Servillo mogli taj uspjeh i ponoviti.
Nagrada za najbolju glumicu otišla je u Kinu, točnije u ruke Xin Zhilei koja ju je osvojila za scredrapajuću ulogu u filmu THE SUN RISES ON US ALL redatelja Caija Shangjuna u priči o dvoje bivših ljubavnika koji pokušavaju zaboraviti na svoju mračnu prošlost. U kategoriji najboljeg scenarija pobijedili su francuska redateljica Valérie Donzelli te njezin stalni koscenarist Gilles Marchand. Film AT WORK adaptacija je istoimene knjige autora Francka Courtèsa, a riječ je o drami o uspješnom fotografu koji se odriče svega kako bi pokušao ostvariti svoj dugogodišnji san – postati piscem. Posebnu nagradu žirija osvojio je dokumentarni film BELOW THE CLOUDS redatelja Gianfranca Rosija o gradu Napulju te konstantnoj prijetnji koja vlada nad tim gradom zbog mogućih vulkanskih erupcija Vezuva i Flegrejskih polja. Za film mađarske redateljice Ildikó Enyedi SILENT FRIEND nagradu Marcelo Mastroianni za najbolju mladu glumicu dobila je Luna Wedler, 25-godišnja švicarska glumica i to za ulogu u bogatoj, ali iznimno neobičnoj drami u kojoj u glavnom planu nisu toliko ljudski likovi koliko razne vrste drveća i cvijeća.