Ljubavno pismo Napulju redatelja Paoloa Sorrentina u filmu raskošne ljepote!

Premijerno prikazana u službenoj konkurenciji Cannesa, drama o odrastanju PARTHENOPE novi je Sorrentinov redateljski dragulj koji dolazi u kina!

Kada su ga jednom prilikom upitali što po njegovom mišljenju označava riječ “sveto”, redatelj Paolo Sorrentino odgovorio je gotovo instinktivno: “Za mene je sveto sve ono što nećemo zaboraviti, a utjecalo je na našu životnu priču”. Upravo je iz te ideje nastala drama o odrastanju PARTHENOPE, redateljevo ljubavno pismo njegovom rodnom gradu Napulju u filmu nemjerljive i raskošne kinematografske ljepote na kojoj bi mu pozavidjeli čak i oni najveći filmski redatelji. Drama PARTHENOPE svoju je svjetsku premijeru imala na festivalu u Cannesu gdje se natjecala za nagradu Zlatna palma. Bio je to sveukupno sedmi film redatelja Paoloa Sorrentina koji se našao u službenoj konkurenciji za ovu najprestižniju festivalsku nagradu. Sorrentinu filmske nagrade nikako nisu strane, jer je za remek djelo “Velika ljepota” iz 2013. godine osvojio prestižnu nagradu Oscar u kategoriji najboljeg stranog filma za koji je također osvojio i britansku nagradu BAFTA. Sorrentino je isto tako vlasnik nagrade žirija za film “Il Divo” te nagrade ekumenskog žirija za “Ovo mora biti pravo mjesto” što ga svrstava u kategoriju jednog od najprominentnijih talijanskih, ali i europskih redatelja uopće. Za svoj novi film, raskošno djelo PARTHENOPE, Sorrentino se poslužio grčkom mitologijom prema kojoj je Parthenope sirena koja je počinila samoubojstvo nakon što se zaljubila u čudesnog Odiseja. Njezino je tijelo izbacila plima na mjestu gdje se danas nalazi dvorac dell’Ovo, a zbog toga je Parthenope gradu koji će kasnije nastati dala ime Neapolis, odnosno današnji Napulj. U filmu lik Parthenope koju tumači Celeste Dalla Porta funkcionira kao utjelovljenje samog grada Napulja, a za izvedbu mlade glumice jedan je kritičar istaknuo da se “radi o djevojci toliko zadivljujuće ljepote da čovjek zastane i bulji u nevjerici”. U intervjuu za Variety redatelj Sorrentino istaknuo je da je glavna tema filma PARTHENOPE “propuštena mladost”, a da se na sam film može gledati i kao na svojevrsni nastavak njegovog autobiografskog prethodnog uratka “Božja ruka“. Dramu PARTHENOPE također je usporedio i sa svojim najslavnijim filmom iz 2013. godine “Velika ljepota” u smislu filmskog ljubavnog pisma – taj je film bio ljubavno pismo Rimu, a PARTHENOPE je ljubavno pismo Napulju. Dramu o odrastanju PARTHENOPE hrvatska će publika u našim kinima moći pogledati od četvrtka, 30. siječnja!

Radnja filma PARTHENOPE vrti se oko naslovnog lika odnosno njezinog života – od rođenja tijekom 50-ih godina prošlog stoljeća pa sve do danas. Riječ je o feminističkom epu, lišenom bilo kakvog junaštva, ali prepunom neumoljive strasti za slobodom, Napuljem te licima ljubavi bez obzira bile one prave, besmislene ili nemjerljive. Radnja se odvija uglavnom tijekom ljetnih mjeseci na suncem okupanom otoku Capri koji predstavlja sinonim za lakomislenost mladosti. Film prati i ostale likove iz Napulja – muškarce, žene, voljene i nevoljene, s iluzijama i bez njih, njihovu melankoliju, tragičnu ironiju te potištenost. Život, bez obzira bio običan ili pamtljiv, zna biti poprilično dug. Prolazak vremena nudi široki dijapazon emocija. A u pozadini svake priče, tako blizu, a opet tako daleko, nalazi se Napulj, neizrecivi grad koji istovremeno opčinjava, očarava, nasmijava, ali i zna duboko povrijediti sve i svakoga…

Pored prekrasne Celeste Dalla Porte jednu od uloga tumači i slavni američki glumac Gary Oldman za kojeg je redatelj i scenarist Sorrentino izjavio da ga je kontaktirao u vezi nastupa u ovom filmu nakon što je čuo da je Oldman njegov veliki obožavatelj. Oldman je istog trenutka prihvatio glumiti u filmu uz izjavu da se Sorrentino nalazi na vrhu njegove liste redatelja s kojima bi želio surađivati. Odjavna špica filma započinje s posvetom “Za Lucu”. Riječ je o Luci Canfori, kostimografu koji je dugi niz godina radio sa Sorrentinom na njegovim projektima kao što su film “Velika ljepota” ili mini serija “Mladi Papa“, a čije je tijelo pronađeno 1. rujna 2023. godine na Capriju tijekom posljednjih dana snimanja filma PARTHENOPE. Uzrok njegove smrti do danas nije razjašnjen – je li riječ o bolesti, ubojstvu ili samoubojstvu, ali Sorrentino je očito bio iznimno vezan za svog kostimografa pa mu je posvetio svoj najnoviji uradak. “Za mene je PARTHENOPE iznad svega filma o onome što je sveto”, izjavio je u jednom intervjuu Sorrentino te nastavio: “To je film o svim stvarima koje ta žena nije uspjela zaboraviti u svoje 73 godine života: napuljski zaljev i svoje roditelje, njezine prve ljubavi, savršena ljeta na Capriju, bezbrižne zore, mirna jutra, blage noći, sudbonosni susreti, otkrivanje zavođenja i vrtoglava sloboda, životnost, očajnička potraga za samom sobom, tuga koja ju natjerava da sazrije, neumoljiv prolazak vremena, jedini ljubavnik koji ju nikada ne ostavlja… A u svemu tome nalazi se Napulj sa svojom razoružavajućom vitalnošću: Napulj koji je slobodan, koji je opasan, koji nikad ne osuđuje. Napulj je baš poput Parthenope. Njezina sloboda je konstantna, nešto čega se ona nikad neće odreći, čak i ako to znači prigrliti samoću. Jer, prečesto, samoća i sloboda idu ruku pod ruku”, završio je Sorrentino u intervjuu.

U talijanskim kinima film PARTHENOPE postao je pravim box office hitom i uvjerljivo najgledanijim uratkom Sorrentinove dosadašnje redateljske karijere, prestigavši čak i njegov najhvaljeniji film “Velika ljepota“. PARTHENOPE je do danas samo u talijanskim kinima utržio više od 8 milijuna dolara što ga je učinilo drugim najgledanijim talijanskim filmom godine u kinima u Italiji. Logično je za pretpostaviti da film najbolje radi u južnim dijelovima zemlje gdje se radnja filma i odvija, jer se lokalno stanovništvo sasvim sigurno bez većih problema može poistovijetiti s pričom samog filma: “Napulj je idealno mjesto s kojim zavaravamo sami sebe da živimo divne, nepredvidive živote”, izjavio je Sorrentino: “Mjesto gdje se naša životna priča čini – da upotrijebim onu savršenu Manganellijevu metaforu – poput donje strane tepiha: možemo naslutiti dizajn, ali ga ne možemo sasvim vidjeti”, za svoj film kaže Sorrentino.

Drama o odrastanju PARTHENOPE u domaća kina stiže u četvrtak, 30. siječnja!

Povezane vijesti