Dobitnik nagrade César SAMO NAS DVOJE sjajna je melodrama s elementima psihološkog trilera kojeg je samo u francuskim kinima pogledalo više od 650.000 ljudi!
Glumica Virginia Efira u posljednjih je desetak godina postala jednom od najzapaženijih i najprominentnijih francuskih dramskih glumica uopće. Njezina je karijera započela na televiziji gdje je najprije radila kao voditeljica vremenske prognoze te raznih kvizova da bi započela glumiti u relativno nezahtjevnim komedijama i romantičnim dramama u kojima do punog izražaja nikako nisu mogle doći njezine glumačke sposobnosti. Tek je nastupom u remek-djelu “Elle” redatelja Paula Verhoevena, Efira prvi put dala do znanja o kako kvalitetnoj glumici se radi. Nakon toga uspjesi su se započeli nizati jedan za drugim pa je do danas ova iznimno nadarena glumica ostvarila niz zapaženih rola u filmovima kao što su “Madeleine Collins”, “Benedetta” te “Revoir Paris” za koji je, u konačnici, osvojila prestižnu francusku nagradu César za najbolju žensku ulogu. Njezin najnoviji film napeti je psihološki triler SAMO NAS DVOJE u kojem glumi s još jednom velikom glumačkom zvijezdom, sjajnim Melvilom Poupaudom. Oboje su u ulogama supružnika ostvarili izvanredne uloge za koje su dobili nominacije upravo za nagradu César u kategoriji najbolje ženske odnosno muške uloge, a sam je film pobijedio u kategoriji najboljeg adaptiranog scenarija. Točnije, tu su nagradu odnijele Audrey Diwan i Valérie Donzelli, ujedno redateljica filma. Koliko su Efira i Poupaud popularni u svojoj državi govori i podatak o broju gledatelja filma SAMO NAS DVOJE u francuskim kinima. Naime, samo u Francuskoj film je do danas vidjelo preko 650.000 ljudi što se zbilja smatra iznimnim uspjehom. Nesumnjivo je da je ovaj nadareni trojac snimio film vrijedan pažnje koji u hrvatska kina stiže u četvrtak, 12. rujna.
Kada Blanche upozna karizmatičnog Gregoirea na zabavi na koju je odvuče njezina sestra blizanka Rose, misli da je pronašla idealnog muškarca. Veze koje ih vežu brzo se produbljuju i dolazi do strastvene afere. Iako Rose ima ozbiljne rezerve prema Gregoireu, Blanche se odlučuje s njim vjenčati te ubrzo sele daleko od Blancheine obitelji, na mjesto gdje počinje njezin novi život koji uključuje: dvoje djece, posao učiteljice u osnovnoj školi i hodanje na prstima oko Gregoireove neutemeljene rastuće nesigurnosti. Malo po malo, Blanche se nađe uhvaćena u stisku duboko posesivnog i opasnog muškarca, očajnički želeći pobjeći od njegove sve više prijeteće ljubavi.
Psihološki triler SAMO NAS DVOJE snimljen je prema popularnoj knjizi “L’Amour et les Forêts” autora Érica Reinhardta objavljenoj 2014. godine kojeg je ugledni francuski časopis Lire postavio na listu dvadeset najboljih knjiga godine. Redateljica Donzelli adaptirala ju je skupa s Audrey Diwan te snimila poprilično efektnu melodramu koja se oslanja na dvoje iznimnih glavnih glumaca koji nose cijelu priču, s posebnim naglaskom na ženski lik. Film SAMO NAS DVOJE svoju je premijeru imao na festivalu u Cannesu gdje je izazvao popriličan interes ponajprije publike, a kino distribucija koja je uslijedila odnosno broj gledatelja koji su ga pogledali samo idu u prilog njegovoj komercijalnosti. Sam film, pak, priziva duhove američkih klasika tridesetih i četrdesetih, ponajprije naslova kao što su “Stella Dallas”, “Opsjednuta”, “Kitty Foyle” te, pogotovo, “Pismo nepoznate žene” iz 1948. godine. Riječ je o melodramama koje su ispričane isključivo iz ženske perspektive, a čija se radnja vrti oko često tragičnih okolnosti: ženske eksploatacije, rađanja djece van braka, problema s novcem i muškarcima te s općenitom pozicijom žene u svijetu. SAMO NAS DVOJE jako je efektna psihološka melodrama koja se bavi temom koju su mnoge žene, nažalost, iskusile: brakom sa zastrašujućim muškarcem koji ih u svakom trenutku želi držati pod apsolutnom kontrolom.
Prije nego što je uopće započela s pisanjem scenarija, redateljica Valérie Donzelli za ulogu Blanche već je imala u vidu Virginiju Efiru pa joj je poslala kopiju knjige nakon čega je Efira vrlo brzo prihvatila ulogu. No, uloga Grégoirea nije bila tako jednostavna pa je Melvil Poupaud ušao u produkciju tek puno kasnije. Film SAMO NAS DVOJE snimao se gotovo dva mjeseca između travnja i lipnja 2022. godine, a uglavnom je snimljen u Parizu te na određenim lokacijama u Normandiji gdje su se snimale scene eksterijera: “To je priča o ženi zatočenoj u staklu”, objašnjava Donzelli u intervjuu za Variety te nadodaje: “Ona je zatvorena skupa sa svojim mužem, izolirana i u nemogućnosti da ikoga vidi, jednostavno odsječena od ostatka svijeta. Zbilja sam željela istražiti kako život u takvom ambijentu osobu čini sve više odvojenom od života”. Donzelli je prvi dio filma odlučila snimiti vrlo živahno, prepuno boja i života, a drugi puno mračnije kako bi na taj način pokazala kontrast između slobodnog života glavnog lika u Normandiji te njezine zagušujuće bračne egzistencije nakon selidbe na drugi kraj države: “Cilj svega toga bio je prikazati emotivni realizam”, objašnjava Donzelli. “Željela sam da gledatelj tijekom filma ‘uđe’ u glavu Blanche, da osjetimo sve ono što ona osjeća, a ne da samo promatramo sa strane. Nisam željela snimiti film s porukom, već kinematografsko djelo. A to znači eksperimantiranje s vizualnim”, nadodala je Donzelli.
Uz vrlo dinamičan scenarij i iskusnu režiju kritičari su kao najjaču kariku psihološkog trilera SAMO NAS DVOJE izdvojili upravo glavni glumački dvojac Virginiju Efiru i Melvila Poupauda koji, unatoč činjenici što se radi o zapravo suštim karakternim suprotnostima, na ekranu imaju fantastičnu kemiju. Poseban je naglasak stavljen na Efiru koja u filmu tumači dvije uloge – Blanche i njezine sestre blizanke Rose pa njezin glumački talent dolazi još više do izražaja, pogotovo onaj koji se ne očitava u verbalnom izražavanju. S druge strane, za svoj portret mračnog Grégoirea glumac Melvil Poupaud zaradio je nominaciju za cijenjenu francusku nagradu Lumiere u kategoriji najbolje muške uloge što je samo još jedan pokazatelj o kako kvalitetnom uratku se radi.
Psihološki triler SAMO NAS DVOJE u domaća kina stiže u četvrtak, 12. rujna!